Erika & Josefine

Åter igen tips från två frisörer!

Erika

Jag använder Biolage schampo och balsam i volymserien för att få volym till håret och en fyllig känsla. Innan jag stylar håret sätter jag i en rootlift från GHD i botten och i längderna använder jag thermoglide från Design Puls i Matrix för att få värmeskydd som ger en mjuk känsla. När jag plattar håret  brukar jag använda heat protect från GHD, ett värmeskydd som mest bara skyddar håret utan att ge någon direkt volym eller tynga ner det. Som avslutning tar jag ofta spray, då blir det Hair Lock från design Puls. Ett spray som fixerar frisyren bra!

 

 

Josefine

Jag använder oftast ett åretuppbyggande schampo och balsam från absolute repair i Loreal. Jag brukar ofta göra inpackningar i håret och då använder jag revlon nutri color creme (färgbomb) 1002 för att få en kall känsla eller så tar jag hydrating inpackning från Biolage, Matrix. I handdukstorkat hår sätter jag alltid moroccanoil, den lättare eftersom den hjälper till att hålla gula toner från håret och Loreal absolute repair värmeskydd. Sen är det bara att föna/platta om man vill eller låta det självtorka. Ibland använder jag glansspray och ibland dust it i botten för att få lite stadga. Som avslutning brukar jag ta ett hårspray som är lite lättare från vavoom, matrix!

 

 

Snart kommer det tips från Sara, Madeleine och Rebecca. Håll utkik på bloggen!

Kommentera

