Mari & Ida

Här kommer lite tips på vad Mari & Ida gör för att hålla sina hår i bästa skick!

Mari

 

Shampoo & balsam. Absolut Repair- för att reparera mitt preparerade hår. Värmeskydd. Forte i Biolage- skyddar både för fön, plattång och andra stylingjärn som är varma. I botten sätter jag en rootlift från Amplify, Matrix och som vax en sprayvax från designpuls som är Matrix stylingserie. Jag använder eventuellt dust it om jag vill ha mer volym. Ett glans-spray från colorserien i Biolage sätts ibland i håret och som avslutning ett hårspray som ger mycket glans och stadga, Masterpiece från Tigi BedHead.

 

Ida

 

Shampoo & balsam. Forte, Biolage-för att bygga upp mitt blekta hår & silvershampoo för att få en kall känsla på håret. Värmeskydd. Forte i Biolage- för att skydda och samtidigt bygga upp mitt hår igen. En argan-olja brukar jag använda för att vårda håret och ta ner frissigheten. Som spray brukar jag ta ett normalhårt spray från Matrix, Proforma. Jag använder ofta torrshampoo i mitt hår för att dölja min utväxt och ge en lite strävare struktur till håret!

 

 

Håll utkik efter fler tips på vad vi hittar på med våra egna hår!

 

Kommentera

